dilluns, 11 de febrer del 2013

Hem pintat la façana!


Fa uns anys, el filòsof José Pablo Feinmann va provocar una certa polèmica a l'Argentina quan va afirmar que "cualquier pelotudo tiene un blog" (podeu veure Feinmann fent aquesta declaració en el vídeo Feinmann ataca). Molts blocaires se li van llençar a la jugular i no els faltava part de raó: podia haver dit "boludo" o "huevón", però es va decantar —amb la precisió terminològica típica de filòsofs i matemàtics— pel més agressiu "pelotudo". La meva intenció no és iniciar un curs de dialectologia, però si voleu escatir les subtileses de l'ús d'aquests tres mots feu clic aquí.

Deixem-nos de bromes i anem al gra: no sé dins de quina tipologia blocaire em classificaríeu, però aquest pobre bloc pateix un cert abandó. I no serà per falta d'idees! Però la feina diària, i que les entrades em surten cada vegada més recargolades, fan que els escrits vagin degotant — permeteu-me el castellanisme— de Pasqües a Rams. A més, l'aparença del I ara! Matemàtiques? no ha canviat des dels seus inicis. El nen se'ns ha fet gran, però encara porta el mateix vestidet!

Així el vèiem des del 2010

Com que el Sr. Google ens facilita molt el canvi d'aspecte (de plantilla, dirien els tècnics), he decidit que d'avui no passa i m'he posat a pintar la façana del bloc. Ja em direu si això fa que l'edifici sembli nou. És una petita renovació formal que hauria d'anar acompanyada d'altres millores que, al pas que vaig, cauran poc a poquet. Comprovareu que he fugit de fons de pantalla cridaners i de colors llampants, i he optat per una estètica austera i freda... Escrivint aquestes darreres paraules he recordat aquella frase, sempre trossejada i sovint mal traduïda, de Bertrand Russell: "Mathematics, rightly viewed, possesses not only truth, but supreme beauty — a beauty cold and austere, like that of sculpture..." Però d'això ja en parlarem un altre dia, que ara no toca!

Posats a netejar-li la cara al bloc, m'he carregat la presentació que, omnipresent, ens acompanyava en la lectura dels articles i que insereixo aquí per a la posteritat:

Presentació primigènia del bloc

N'haig de redactar una altra i posar-la en un lloc més discret, però no facis avui allò que puguis fer demà! Comentar alguna cosa més de Russell, per exemple.

8 comentaris:

  1. De fet, esperava d'altres comentaris més precisos, i extensos, que valoressin aquest nou format! La trobo un pèl fosca! (t'has deixat l'accent diacrític de pèl), no em dóna massa pistes.

    Com que la meva visió —miop, amb 'mosques', descompensada i amb aures migranyoses ocasionals—, em pot enganyar, els lectors em faríeu un favor dient-me si els colors actuals del bloc en faciliten la lectura o, més aviat, cansen. A mi, el blanc i l'excés de lluminositat no m'agraden i em molesten —m'encanta Escòcia—, però desconec l'opinió de la resta de la humanitat (o si més no, de la decena de seguidors del bloc), intueixo que la majoria estaveu cansats del blau marí i el groc indefinible, i espero que trobeu més agradable aquests nova presentació.

    Encara que no ho sembli, m'he hagut de barallar amb la plantilla de blogger que quan es renova no inclou les poques personalitzacions en CSS que hi havia. Això em va obligar a revisar el codi HTLM de la plantilla, a part de corregir les coses del disseny que no m'agradaven. He descobert fenòmens misteriosos i inquietants: deixar-se un claudàtor determinat pot provocar problemes en la visualització del bloc mitjançant el Firefox, però passar inadvertit en el Chrome o l'Explorer. O que el gadget de traducció no funciona en l'Explorer a no ser que el posi al final de la pàgina, cosa a la qual em nego ("estamos trabajando en ello").

    Confio que, a part de la foscor, hagueu detectat d'altres canvis. I la reforma continuarà: per exemple, no us lliurareu de les inevitables 'pestanyetes'...

    De totes maneres, gràcies per la teva intervenció!

    ResponElimina
  2. Tempus Fugit, carpe diem et memento mori.
    Normalment miro els blog's en el mòbil, on és dificil fer un comentari una mica llarg i els canvis de format quasi no es veuen, els servidors web son molt intel.ligents (?) i saben amb quin "aparato" et conectes i presenten una cara o un altre.
    L'estil blanc, tipus poma mossegada, no és dels que més m'agraden, el trobo una mica fred, m'agraden més les presentacions un "pèl" més càlides amb la temperatura de color per sobre dels 5000 K

    ResponElimina
  3. Després del memento mori deu venir el sursum corda!

    En el mòbil sí que es veuen els canvis de format! És cert, però, que no es poden apreciar tan bé. Per altra banda, abans de parlar dels 5000 K, faries bé de repassar els apunts de la facultat (Temperatura de color). Però et deu passar com a mi: quan estudiava tot era en blanc i negre (més aviat gris).

    Comprenc la teva preferència estètica, però a veure si m'arriben més opinions...

    ResponElimina
  4. Ara t'escolto! Em temia que haguessis oblidat tot allò que feia referència a l'apassionant tema de la radiació del cos negre.

    ResponElimina
  5. El problema ha estat un cursor del photoshop !!!!

    ResponElimina
  6. No entenc aquest darrer comentari, però un dia d'aquests t'esclataran tots aquests electrodomèstics digitals que fas servir. Enyoro tant els Commodore 64!

    ResponElimina